Ontdek de humorvolle ‘coach’ in jezelf

We zijn het eigenlijk allemaal: de hulp/adviseur/coach bij lastige situaties. We vinden het dan ook allemaal heel normaal dat we luisteren naar die ander en adviezen geven. Adviezen die soms heel veel effect hebben maar soms ook helemaal niet. Ken je dat; de reactie: “ja maar…”. Of keer op keer hetzelfde probleem en dat jij keer op keer zegt: “weet je wat jij moet doen…”. Wij noemen dat adviezen of motivatoren die werken tot aan de voordeur.

Als jij GEEN adviZeur bent…

Er zijn mensen die alleen maar hun adviezen willen laten horen omdat ze daarmee kunnen laten zien hoe goed ze zelf zijn… Zeg maar zelfverheerlijking! Zij zullen er waarschijnlijk ook weinig problemen mee hebben als hun adviezen niet worden opgevolgd want dan kunnen ze keer op keer hun expertise tonen.

Maar er zijn ook mensen die oprecht een ander willen helpen en die wel gefrustreerd raken (al dan niet voor die ander) als hun adviezen niet opgevolgd worden. Hij of zij kan het namelijk zoveel beter hebben (of zoveel prettiger zijn of zoveel effectiever zijn) als hij/zij wat anders zou doen of zich anders zou gedragen.

Deze mensen zijn klaar voor een volgende stap. De stap om de humorvolle ‘coach’ of ‘adviseur’ in zichzelf te ontdekken. Maar waarom zou je dat willen?

Het nut van de humorvolle ‘coach’

Op een humorvolle manier omgaan met problemen of geklaag van een ander is niet alleen veel leuker. Het effect is ook vele malen groter. Het is tenslotte een feit: waar gelachen wordt, wordt geleerd. Iemand met problemen of iemand die veel klaagt moet zijn patronen gaan doorbreken. Slechts daarmee kan hij wat veranderen. En denk maar niet dat hij daarvoor naar een professionele coach stapt. Zo groot zijn de problemen echt niet. En dus (hoera) mag jij die rol op je nemen.

Dit jaar besteden we in deze nieuwsbrieven aandacht aan de humorvolle ‘coach’ in jezelf. Coach staat hier bewust tussen accolades aangezien je niet een onlinecursus tot coach krijgt, maar vooral informatie over het toepassen van humorvolle reacties die patronen kunnen doorbreken.

Wat kun je de komende maanden lezen en leren?

  • Het draait allemaal om jouw verrassende en tegengestelde reactie.
  • Een oplossing? Prima, maar dan wel een humorvolle (absurde) oplossing.
  • Durf ECHT contact te maken (alleen effectief als je oprecht wilt helpen).
  • Bot doen mag zeker wel.
  • Hij/zij een ‘drama Queen’? Jij kunt dat beter!
  • Welke grenzen overschrijd je werkelijk?
  • Verandering is van korte duur ????

En als je na al deze informatie denkt…. Dat kan ik beter in de praktijk leren en oefenen: meld je dan gewoon aan voor een training. In 1 dagen komen al deze en nog meer onderwerpen aan bod en krijg je de kans om op een veilige manier te oefenen en te blunderen.

Meer daarover vind je bij ons cursusaanbod.